Ce alimente sa consumi pentru a avea un par frumos si sanatos?

Parul poate deveni mai subtire si mai fragil in anumite perioade: toamna, dupa nastere, intr-o perioada stresanta, obositoare. In aceste momente, poate fi cazul sa schimbi ceva in dieta pe care o ai pentru a ajuta parul sa redevina puternic si sanatos, insa despre ce alimente este vorba atunci cand se doreste un par sanatos?

Ce legatura exista intre alimente si par?

Parul nostru se hraneste, in mod indirect, cu ceea ce mancam noi. Altfel spus, diverse substante nutritive pe care le consumam ajuta la hranirea parului din radacina, facandu-l astfel sa creasca. Pentru o crestere armonioasa, parul are nevoie, la fel ca un copil aflat in crestere, de vitamine si aminoacizi, astfel incat sa fie produsa keratina care formeaza parul, dar si acizi grasi care asigura impermeabilitatea firelor de par.

O dieta variata, bogata in nutrienti de calitate este, prin urmare, garantia unui par sanatos si cu un volum bogat. Insa dupa schimbarea dietei trebuie sa ai rabdare pentru a vedea si rezultatele: urmeaza pentru cel putin trei luni de zile meniuri echilibrate pentru a vedea un rezultat satisfacator. Si, desigur, efortul trebuie continuat si apoi, astfel incat parul sa se mentina sanatos.

Ce este important pentru un par sanatos?

Fierul este un aliat puternic impotriva caderii parului. O simpla deficienta de fier poate face ca parul sa cada, chiar in cantitati insemnate. Primul lucru pe care il ai de facut este sa verifici nivelul de fier din sange, apoi sa introduci in dieta alimente bogate in fier si, daca este nevoie, chiar sa suplimentezi cu suplimente alimentare pe baza de fier. Nu uita ca vitamina C faciliteaza absorbtia fierului si este important ca aceasta sa fie inclusa in fiecare masa sub o anumita forma.

Pentru a favoriza absorbtia fierului, dar si pentru a beneficia de numeroase vitamine, minerale si acizi, este recomandat consumul de fructe si legume dimineata, la pranz si seara. Incearca sa introduci in dietele tale fructele si legumele si sa le consumi sub diverse forme la fiecare masa.

Totodata, vitaminele din grupa B ajuta la stimularea cresterii parului si la productia de keratina. Pentru aceasta, este important sa consumi fructe de mare, oua, usturoi si leguminoase.

Pe langa acestea, poti paria si pe proteine. Parul este alcatuit in keratina, aceasta fiind, de fapt, o proteina formata din optsprezece aminoacizi. Carnea si pestele sunt deosebit de bogate in proteine, motiv pentru care poti alege tonul, puiul sau carnea de vita. Vegetarienii pot gasi sursa necesara de proteine in linte, soia sau quinoa. Pentru o cantitate suplimentara de proteine, poti presara sistematic germeni de grau peste salate.

In paralel cu o dieta bogata in proteine, fier si alte vitamine necesare, este recomandata utilizarea unui sampon potrivit pentru o ingrijire delicata a parului. Pentru aceasta, poti apela la produsele de ingrijire a parului Kevin Murphy, acestea fiind ideale pentru refacerea parului deteriorat si pentru mentinerea unui par puternic, sanatos, care are un aspect stralucitor zi de zi.