Noul Mercedes EQS580
Nu va obisnuiti prea mult cu numele EQS. EQ , desigur, este termenul intern al Mercedes-Benz pentru vehiculele sale electrice, echivalentul lui E-Tron al lui Audi sau al lui BMW, dar se refera la pozitia masinii in gama — alaturi de Clasa S, Clasa GLS si Clasa SL din varful gamei. La fel ca majoritatea numelor de masini germane, este destul de usor de descifrat odata ce cunoasteti elementele de baza ale codului.
Mercedes-Benz va vinde practic doua versiuni ale tuturor celor mai importante masini ale sale: o versiune care functioneaza pe benzina (sau motorina), si alta care foloseste energie electrica. Este o strategie costisitoare, desigur, dar firma se adapteaza. Mercedes EQS 580 este una dintre alegerile de top pe care le poti face atunci cand vrei o masina electrica de brand, in care sa ai incredere.
Caracteristici ale utilizarii noului Mercedes electric
Cu cat mergi mai repede, cu atat mai mult va trebui sa folosesti pedala de frana, a carei actiune este in acelasi timp moale. Franarea se simte ca si cum l-ai zdrobit pe Flubber, desi mai intai trebuie sa-l prinzi pe Flubber, ne referim la pedala, care se misca singura spre podea, impreuna cu franarea regenerativa care incetineste EQS atunci cand iei piciorul de pe acceleratie. Ideea este ca pozitia pedalei se potriveste cu rata de decelerare a franarii regenerative, asa ca daca vrei sa adaugi mai multa forta de franare, pedala este deja in pozitia corecta. La Aliat-Auto poti gasi astfel de masini la preturi rezonabile.
EQS este greu, amintind de masinile mari pentru care Mercedes a fost cunoscut candva. De asemenea, greutatea este bine distribuita; bateria de 107,8 kWh din podea mentine centrul de greutate scazut. In combinatie cu directia pe rotile din spate, capabila sa roteasca rotile din spate fata de fata cu pana la 10 grade, ajuta la obtinerea unor abilitati interesante in viraje. Raportul efectiv de directie variaza in functie de modul de a conduce.
O mare parte din modelele EQS sunt asa, concepute pentru a reduce sarcinile mentale si fizice ale ocupantilor. Soferul poate privi in directia uneia dintre oglinzile laterale in timp ce impinge panoul de comanda de pe panoul usii, iar modificarile sunt directionate catre oglinda privita. Afisajul head-up se orienteaza in parbriz in directia diferitelor linii de vedere ale soferilor. Asistentul vocal actualizat de la Benz intelege mai bine limbajul natural, astfel incat utilizatorii nu trebuie sa prefateze interogarile cu „Hei Mercedes!” Puteti trimite mesajul oricum si veti vedea rezultatele.
Este interesant de testat o masina electrica fara trucuri performative. EQS nu va castiga curse drag cu Lamborghini-urile si nu incearca sa depaseasca intervalele de rulare ale altor echipamente electrice. EQS nu face decat sa traduca cei peste 120 de ani de productie de masini Mercedes-Benz de la benzina la energie electrica. Desi nu este suficient de revolutionar pentru a-i convinge pe testeri sa-i acorde calificative maxime, acest Mercedes te va impresiona atat prin lux, cat si prin confort si siguranta, incat nu vei auzi foarte multe reclamatii la adresa lui.